En konkurransebransje på hell? «KOM24 lurte på om vi ikke syns det er litt for mange konkurranser i reklamebransjen. Vi lurer heller på om det snart er noen igjen», skriver Torny Hesle.
Orkla fikk hederspris: – Som en av de største har vi et ansvar for å utvikle bransjen Julie Undlien Wisth og resten av Orkla-gjengen fikk prisen som årets «birøkter» under ANFO Effekt.
Ice vant Grand Prix på ANFO Effekt: – Jeg er helt skjelven En dag var Ice lei av å være redde. Det sørger for kundevekst og at premieskapet må utvides.
Vant Young Lions-pris - nå skal de til Cannes Megan Muravez og Karoline Foss vant årets Young Lions Marketers-pris på ANFO Effekt.
ANFO Effekt 2023: Her er vinnerne Torsdag er det klart for årets utgave av ANFO Effekt. Her får du oversikt over alle prisvinnerne.
Prisutdelingene merker de tøffere tidene Det blir sendt inn færre bidrag til årets viktigste reklamepriser. Gullblyanten merker og nedgang i antall som kommer på festen.
Vil gjerne ha flere prisutdelinger Lars Eia Kirkholm i JCP mener prisutdelinger er mer enn bare utdeling av heder.
NORD DDB med ni nominasjoner i ANFO Effekt Om nøyaktig én måned arrangeres ANFO Effekt 2023. Her er listen med de nominerte.
ANFO er, kanskje mer enn de fleste, opptatt av personvern «Vi er på saken! Og vi sier som vi noen ganger har sagt før; Hadde det vært enkelt hadde vi jo bare gjort det med en gang.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Det blir ikke noe vårrengjøring av dette «Alt ansvaret for å finne en løsning ligger ikke på norske annonsører, eller ANFO alene. Man kan allikevel ikke dytte bort det ansvaret man har», skriver Haakon Rølmann.
«Noe mer enn det vil være praktisk ganske umulig» «Å ivareta personvernet er en god sak. Vi i ANFO er opptatt av mye annet også. Dessverre klarer vi ikke å få inn alt som er viktig i en slik konkurranse».
På tide å feie for egen dør «Vi kan ikke vente på at de store tech-gigantene tar ansvar for personvernet. Norsk reklamebransje må gå i seg selv og sette personvernet på agendaen», skriver Tomas Torgersen.
Årets Grand Prix-vinner kan fungere som et forbilde for alle som jobber med markedsføring Kiwi skaper full effekt med bærekraft og PHD og WAL stikker av med Grand Prix i ANFO Effekt.
Hedrer bransjen under ANFO Effekt – Det har vært en gigantisk dugnad i bransjen, vi er flere mennesker som har blitt flinkere og det er hele bransjen som har løftet oss til dette her.
Om stjerner som dør og nye stjerneskudd «Spol tilbake omtrent tolv år. Et mangeårig samarbeid om en tidligere effektkonkurranse oppkalt etter en stjerne på stjernehimmelen var i ferd med å slå sprekker», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Stor oversikt: Dette er Norges mestvinnende byråer Nå begynner prisutdelingssesongen. KOM24 har her forsøkt å lage en oversikt som viser hvilke byrå som faktisk gjør det best i de viktigste konkurransene år etter år.